Favorit i repris: pumpkins

I år har inte tiden räckt till för Halloweenpyssel, så jag tänkte köra en favorit i repris från förra året då jag testade lite olika tekniker. Sprayfärg, borrmaskin och paljetter använde jag den gången.

Ett tips är att borra först, spraymåla sen – annars spricker färgen. Var också medveten om att det tar bara någon dag för de vackra små alstren att förvandlas till en kleggig och illaluktande sörja när de står inomhus.

141027_1 141027_4 141027_2

Och barnen fick såklart de obligatoriska lyktorna utomhus.

pumpkin4pumpkin5

Throw back Friday: Halloween pumpkins from last year. 

9 Comments

    1. Tack så mycket… Jag hittade dem. Nu ska jag bara ha tag på två barstolar som matchar dem har du nåt tips?
      Du ger mig enormt mycket inspiration… Älskar din stil😀
      Mvh Lotta

      Svara

      1. Passar på att rådgöra en annan fråga med dig.. Har sett” Chesterfield” soffor på trademax, är det nåt att satsa på tror du? De är så extremt billiga. Det är de som är ljust tyg. De liknar de du lagt ut , om att placera sofforna mitt i rummet😀
        Tack på förhand

      2. Å, jag är en entusiastisk anhängare av chesterfieldmöbler. Speciellt de ljusa, men nu på slutet även de mörka (grå / mullvad) i sammet / velour med nitar.

        Den på Trademax – om du menar Hulda Lounge? – är jättefin. Största problemet med dessa soffor är ju att de inte har avtagbart tyg, så när man har småbarn är de kanske inte att rekommendera. Men så fort våra barn är större så lutar det åt en sådan grupp här hemma :-)

        Nu vet jag inte hur nära varandra dina soffor / matstolar och barstolar kommer att stå? Då det är olika tillverkare på dem är det svårt att matcha tygerna – det är inte snyggt när de är ”nästan lika”. Då skulle jag välja att köra på samma stil, men i helt olika klädsel. Om soffan är ljus hade jag valt mörka matstolar. T ex som jag nämnde; mörk sammet eller slitet, brunt eller svartbrunt skinn i vintagelook.

        Här är en bild från Artwood som visar lite på hur de har valt att bryta av med mörka stolar mot en ljus soffa: http://www.artwood.se/shop/thumbnails/shop/ws13/36913/files/MLL1.jpg_0_0_100_100_996_660_100.jpg

        Det är alltså inte modellerna på möblerna jag tänker på, utan på färg- och materialkombinationen.

        Hittade en fin barstol i samma stil som sofforna på http://www.trendrum.se/oliver-barstol-beige men den är kanske för nära men ändå för olika soffan… Beror som sagt helt och hållet på hur nära varandra de står. Är det olika rum är det ju ingen fara.

        Lycka till!

  1. Hej. Tänkte höra vart ifrån du köpt fönster jalusienrn du har vid maktgruppen? Jag har några i mindre modell, men har inte hittat så höga. Jättefin blogg du har!

    Svara

    1. Hejsan!
      De jalusier jag har i fönstret är faktiskt gamla garderobsdörrar som vi sågat av på mitten. Jag letade också länge efter snygga jalusier i amerikansk stil innan jag hittade dessa.

      Men nu har jag hittat en butik som säljer måttbeställda jalusier om du vill ha ”riktiga”: http://www.fonsterluckor.se

      Kram Lina

      Svara

Kommentera

