Snygg entré

Hej på er,

det blir tyvärr inte mycket bloggande härifrån just nu. Förutom en intensiv period på jobbet så har jag fått ett ryck och börjat renovera dotterns rum. Det är dags att uppdatera från bubbelgumsrosa småbarnsrum till mogen 9-åring, som hon uttrycker det själv. Hon fyller år om tre veckor och jag tänkte att hon ska få det nya rummet i present då.

Vi har rensat bland leksaker, kläder och möbler och second handbutiker, återvinningen och Blocket är finfina samarbetspartners i det här läget. Jag lovar att återkomma med resultatet när det är klart.

Men en annan tanke jag har lurat lite på ett tag är vår hall. Jag är väldigt svag för stora, luftiga och välkomnande entréer, liknande de på de här bilderna (från Pinterest):

68a6ee99167540a09c8dc2721d717581 b548bf0a130e1a23b673c49c441d67fe

Nu är inte vår hall i närheten av den här storleken, men om jag tar bort en byrå går det nog att göra något liknande ändå, tror jag.

Så nu tänkte jag hitta ett pelarbord på blocket och följa Josefines instruktioner på hur man får det lagom rustikt/elegant. Återkommer om det projektet också. Och så slog det mig att det är ju för sjutton snart advent dessutom. Huuuur ska man hinna med allt? ;-)

724779

Bild: Josefine.S

Kommentera

