DIY: Coffee table

Check på ett av våra senaste projekt; ett nytt soffbord i vardagsrummet.

Tidigt i höstas gjorde jag en moodboard med höstdetaljer som jag var sugen på då men oftast är sådana moodboards bara en önskelista och förblir enbart en sådan – det skulle ju bli fasligt dyrt om jag köpte allt jag önskar mig ;-)

moodboard_fall2015

Men något som fastnade i huvudet på mig var det där soffbordet, så jag frågade min duktige hobbysnickare här hemma om han möjligtvis kunde snickra ihop nåt som liknade det från Artwood på bilden. Såklart kunde han det och sen var det upp till mig att fundera ut ett lämpligt sätt att måla det för att få till den där gråa, slitna ytan.

Jag har ju redan testat att måla med te, ättika och stålull med fint resultat så den här gången ville jag testa något annat. Jag återkommer med en guide till hur jag fick till rätt färg. Jag tycker att det blev väldigt likt förlagan till priset av några furuplankor, tid och lite målarfärg.

Ni som följer mig på Instagram och Facebook har redan sett några bilder i kvällsljus, så här ser det ut i mer neutralt dagsljus.

151124_4151124_2 151124_3151124_1

3 Comments

  1. Oh så fint det blev! Ser ju ut som våra trösklar som är betsade i hårdvax från Osmo :-). Har ni behandlat ytan på något sätt så att det tål spill från glas mm?

    Svara

Kommentera

