Slettvoll Autumn & Winter 2016

Ja, det är väl lika bra att fortsätta titta igenom höstkatalogerna? Ett annat av mina favoritmärken, Slettvoll, släpper sina höstnyheter den 1 september men det går redan nu att titta igenom katalogen och låta sig inspireras.

Och inspiration finns det gott om. Stylingen, mina vänner! Stylingen. Jämfört med Artwood är det bitvis väldigt stramt men ändå så skönt ombonat tack vare mörka och varma färger, naturmaterial som sten och läder och inslag av varma metaller. Om jag skulle vrida om vår stil här hemma åt något håll skulle Slettvolls klassiska stil vara min mall.

Slettvoll_7Slettvoll_9Slettvoll_10Slettvoll_8

Deras styling i fjällmiljö är lättare för mig att ta in direkt här hemma då den redan går hand-i-hand med mycket av sånt vi redan har. Det som lockar mig omedelbart i bilderna nedan är textilierna med ”lusekofta”-mönster och de stora lerkrusen.

Slettvoll_1Slettvoll_2Slettvoll_5Slettvoll_4Slettvoll_6

Bilder: Slettvoll

One Comment

  1. Soffan på översta bilden var ju grymt snygg! Två av dessa vore ju najs till vårt allrum..drömma kan man ju nu när man har så många andra kostsamma pågående projekt. Nåväl vad är en bal på slottet ;-)

    Svara

Kommentera

