Moodboard guestroom

Jag har ett nytt rum att sätta tänderna i. Alltid lika roligt! Det var ursprungligen tvillingarnas sovrum när de var små, men sen de flyttade över till ett större sovrum har det varit ett gästrum. Och det ska det fortfarande vara, men utan blå väggar med vita stjärnor.

Min tanke är att det ska vara lite dämpat elegant med mörka färger på inredningen men med ljusa väggar – mycket av inspirationen kommer från Slettvoll den här gången. I moodboarden nedan har jag letat rätt på möbler och inredning som är rätt i stil, men ni som har hängt med mig ett tag nu vet att jag sällan köper dyr inredning om det går att göra något liknande själv ;-)

milbo_guestroom

Här har jag hittat ett avlastningsbord från Ellos som jag tänker pimpa med förnicklade handtag och hörnbeslag. Samma sak med Hemnes sängbord från Ikea.

Gaveln från Artwood tänker jag göra en egen variant av med grått tyg och möbelspiklängder. För att mjuka upp allt det kalla (grått och silver) bryter jag av med gamla böcker, skinndetaljer och gärna en härlig lampfot i trä. Skinnboxarna, lampfoten och vägglampan hittade jag på longcoastliving.se. Överkastet och prydnadskudden kommer från Artwood och ljuslyktorna, doftljuset och sängkläderna är från Slettvoll.

Spegeln hittade jag på någon ameriansk sajt, men här litar jag på att min handyman här hemma kan snickra ihop något liknande den här, bara lite mindre.

Sen återstår att se när det finns tid över att göra allt detta ;-)

7 Comments

  1. Hej! Vad fint det kommer att bli. Jag undrar bara, var hittar du hörnbeslag och sånt? Jag har ett snyggt svart skrivbord som likväl skulle kunna vara ett snyggt avlastningsbord/sidobord. Hörnbeslag skulle bli pricken över i. =)

    Svara

  2. Hej Lina! Vilken underbar blogg du har! Du ger så mycket härlig inspiration och jag besöker dig ofta. Vilket program använder du för att göra dina moodboards?
    Ha en fin dag!
    Mvh Malin Tolwers

    Svara

  3. Goa,Lina-Vad du kan Inspirera mej..Har nu slutat med cellgifterna,& jobbar med kropp & själ nu så jag kan börja jobba snart igen.Tack,för att du har förgyllt mina dagar när det har känts tufft..Kramar & En go 1;a Advent…Lisa

    Svara

    1. Å, vad jag hoppas att det fortsätter gå framåt för dig mot en frisk framtid! Jag är väldigt, väldigt glad att jag kunnat bidragit med något positivt i din svåra tid och önskar dig en härlig julmånad! ❤️

      Massor av krya-kramar till dig!

      / lina

      Svara

Kommentera

