Vårpiffat vardagsrum

Sen mitt senaste inlägg har jag gjort slag i saken och vridit om vardagsrummet något mot kolonialstil. Det krävdes inga stora insatser; lite nya gröna växter, palmliknande växter, kuddar med pälsmönster och tavlor med djurmotiv gjorde susen. Det känns luftigt och vårigt och det är ju alltid kul med lite förändring, tycker ni inte?

Jag slängde också ut den ljusa mattan och tog fram ett koskinn som vi hade sen tidigare i brist på en zebramönstrad matta. Soffbordet vill jag gärna byta ut, men än har inget lämpligt dykt upp på Blocket som jag kan göra om så att det blir som jag vill. Den snygga weekendbagen är en julklapp från Royal Design som jag tycker passar bra till temat då kolonialstilen bygger på möbler som är lätta att transportera och koffertar och väskor som även fungerar som möbler och prydnad.

170213_1

170213_3

170213_2

170213_4

Elefant, fjädersparris och palmväxt: Blomsterlandet • Svarta ramar: Ikea • Bilder på tiger och elefant utskrivna på vanlig skrivare • Djurmönstrade kuddar, pälsplädar och zebratavla: Lundins

2 Comments

  1. Vad fint du har🌴⭐️Var hittade du bilderna du printat? Svårt att finna med bra kvalitet. Tack !

    Svara

    1. Tack! Jag tror att jag bildsökte på Google och angav ”wallpaper”, alternativt ”background” och ”tiger” /”elephant”. Då brukar bilder med högupplösta alternativ dyka upp, plus att de bilderna oftast är gratis och fria att ladda ner.

      / Lina

      Svara

Kommentera

