By night

Det finns få saker som sätter pricken över i som belysning. Minst sju ljuskällor per rum är en riktlinje inomhus, men även utomhus spelar ljussättningen stor roll för trivselfaktorn.

Med mestadels skog runt huset blir vi snabbt omringade av nattsvart mörker på kvällarna, så för oss har det varit viktigt att få upp gott om lampor på pooldäcket.

Vi har satt belysning på växterna, under bänklocken, under trappstegen och på staketen. Allt eftersom växerna i planteringarna blir större kommer de att bli en ljuskälla i sig själva då ljuset reflekteras av bladen. Än så länge får jag lite cirkus-vibbar av den där ljusslingan, men den kommer snart att döljas lite 😊

170801_8.jpg170801_2170801_4170801_5170801_1170801_11.jpg170801_6170801_7

Vi passade även på att placera några spotlights på björkarna i dungen framför huset.

170801_10.jpg

16 Comments

  1. Hej, jag jobbade med din man i Fagersta så jag följer din blogg lite, jag måste bara säga att det blev fantastiskt fint!!! Vill också ha så där. Ni har så bra smak 👍🏻

    Svara

  2. Hej!
    Jag är helt ny på din blogg men jag kommer vara kvar. Jag älskar bloggar som inspirerar mig men inte går alltför mycket utanför min egen smak. Du har verkligen jättefint!! En fråga. De vita fåtöljerna, var har du köpt dom? Tack på förhand!

    Svara

  3. Ja nu kommer nästa undran.. Hahaha.. Tyget som du har runt pelarna, vad är det för tyg? Vi har ett stooort tak över matplatsen och jag vill mysa till det lite. Tack igen på förhand!🙏

    Svara

  4. Hej! Jättefint!! Undrar också var du köpt parasollet? Sedan, är det riktiga palmer? Går de att ha ute? Tack 😊👍

    Svara

    1. Tack! Parasollet beställde jag på Trademax tillsammans med solsängarna. Palmerna är Arekapalmer från Ikea. De är inomhusväxter men funkar fint ute på sommaren. De tål inte för mycket sol, då blir de brända i bladen. Den som trivs bäst av mina står under taket på verandan i skugga. Jag tar in dem och har dem som vanliga krukväxter sen på vintern.

      Svara

Kommentera

