Husvagn?

Jag har aldrig gillat husvagnar. Aldrig gillat den typen av semester. Eller att tälta. För trångt, för obekvämt, för kallt, för varmt, för långtråkigt. Men det kan vara en massa fördomar från min sida, för jag har inte bott i husvagn eller tält sen jag var liten – kanske skulle jag gilla det nu, med mina egna barn?

Däremot har jag fått korn på att det går att renovera en gammal husvagn till nästan vad man vill. Och DET är ju kul! Renoveringar gillar jag. Och att leta inspiration. På Blocket går det att hitta gamla husvagnar för under 20.000 kr – ju slitnare desto bättre. Allt ska ju ändå göras om. Mmmm. Nu kliar det lite i inredningsfingrarna…

Tänk vad roligt det skulle vara att göra om ett gammalt husvagnskök till nåt som liknar ett riktigt kök! Före-bilden ovan visar vilken potential det finns om man har visioner.

Camper-Remodel-Ideas-89

Source: Decoratoo

För att inte tala om badrummen. Det på bilden ovan ser ganska stort ut för att vara i en husvagn, men jag blir så inspirerad av utmaningen med överföra ”vanlig” inredning till en pytteliten yta. Allt måste vara praktiskt och genomtänkt, så man måste jobba med smarta lösningar som ändå ser bra ut. Så kul!

Tyger, draperier, filtar, kuddar, blommor i amplar = ”glamping” (glam + camping). Det gäller att få allt att sitta fast bara, om man tänker åka nånstans med husvagnen…

Trä i taket! Snyggt och hemtrevligt.

Eller varför inte inreda hela husvagnen som en fjällstuga med trädekor och rustika detaljer? Det skulle vara otroligt roligt att verkligen få tänka ”utanför boxen” och skapa något som normalt inte förknippas med husvagnar!

Source picture on top: Remodelista

3 Comments

  1. Jag verkligen älskar ditt hem och allt du tar dig för. Du är en riktig insperationskälla! Har du Instagram, så man även kan följa dig där?

    Svara

Kommentera

